Skip to main content
Nieuws

Beleving in de winkel: top of flop?

By 22 september 2023No Comments

Experience, in goed Nederlands ‘beleving’. Is dat begrip niet wat overschat? Is het eigenlijk wel nodig? Is het geen containerbegrip geworden? Een modegril? Want zeg nou zelf: zo’n Action kan juist prima zonder beleving. Hetzelfde geldt voor Kruidvat. Juist de rommelige indeling en de afwezigheid van tierlantijnen zorgt bij deze prijsvechters voor een betere omzet. Omdat mensen gaan ‘grabbelen en graaien’. Verder heeft een van de auteurs in hoofdstuk 8 van ‘Waarom Stenen Winkels Winnen’ (2018) geclaimd dat ‘beleving’ alleen zin heeft als deze ook ‘betekenis’ heeft. Het moet een passende ‘experience’ zijn. Verwarring alom. Want wat wordt onder beleving verstaan? Heeft beleving zin? En zijn er ook geslaagde voorbeelden? In dit artikel de antwoorden. De zin en onzin gescheiden. De succesfactoren benoemd.

Lees verder

Leave a Reply